Matrik, nantikan kehadiranku


Bak kata pepatah , tak kenal maka tak cinta...
Tawaran ke matrikulasi..Alhamdulillah atas rezeki Allah ini buatku..Apakah aku akan jatuh cinta pada matrikulasi..?Persoalan itu akan terjawab tidak lama lagi..Perjalanan hidupku sebagai seorang pelajar kini dan selamanya..Tidak akan sesekali terhenti selagi belum sampai ke garisan penamat..KEMATIAN itu adalah  garisan penamatnya..Amin...
                           
                             

KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG,JURUSAN SAINS...akan kujejakkan kakiku di situ tak lama lagi..:)

Mungkin ini adalah sebuah permulaan buat diriku dalam meniti kehidupan..Suatu permulaan melangkah ke alam yang lebih dewasa..Lebih berdikari insyaallah..
Bagi diriku, tidak ada suatu perkara pun yang mudah dalam menuntut ilmu melainkan niat hanya kerana Allah yang satu..

Belajar..serius mmg tak mudah. Hakikatnya memang susah , letih , dan sebagainya ..Aku akui kerana aku sendiri juga kadang kala berasa demikian..Tetapi itu semua tidak akan menjadi penghalang buatku untuk mencapai cita-citaku..Aku akan cuba sebaik mungkin untuk mencintai ilmu ...

Membalas jasa kedua orang tuaku yang telah banyak berkorban, memerah keringat , menjadi tulang belakangku dalam usaha menuntut ilmu..DAN moga dengan cara ini aku berharap dapat juga dapat menggembirakan  hati kedua orang tuaku,dan guru-guruku juga..Insyaallah..

                               

Orang cakap, bila kat matrik kena kejar masa..risiko tinggi, dan banyak lagi cabaran-cabaran yg membuatkan aku takut ..Tetapi kalau asyik takutkan risiko , sampai bila pun kita takkan mengorak langkah kan..??



             OR         


papepun , dua-dua ni aku kena buat sebab aku bukan lah manusia yang memiliki otak genius anugerah kurniaan Allah..hmm..Please , doakan kejayaanku..DUNIA AKHIRAT..






4 comments:

  1. ASSALAMUMALAIKUM...
    OK... BLAJAQ LEK LOK... MAY SUCCES HERE AND HEREAFTER

    ReplyDelete
  2. Insyaallah..t.kasih..Insyaallah..A.T,moga berjaya dunia akhirat,,,:)

    ReplyDelete
  3. insyaALLAH.. kalo kita buat kerna ALLAH, ALLAH akan sentiasa bantu kita.. mudah2an.. stddy baik2, smoga kita sama2 dpat 4flat, amin.. he..

    ReplyDelete